(Laura
Janáčková)
Slovo potvora
může v mnohých z vás vyvolat otázku: ,,Je potvora pro muže
nebezpečím?“ NENÍ. Ta, která vás jen
využívá, zneužívá, připravuje vás o statky, peníze, děti a přátele, dělá
z vás ,,blbce“ a vysmívá se vám, je milí pánové mrcha.
Potvora či potvůrka, která je v této knize
popsána, vzniká pro vás…
· Pro vás se učí
být krásná. (Vzpomeňte si, jak strašné je, když se za nevkus ženy stydíte.)
· Pro vás se učí
být sebevědomá, nikoliv však přehnaně emancipovaná. (Vzpomeňte si, jak strašné
je, když žena není vaší ozdobou, ale vy její.)
· Pro vás se učí
být úspěšná a vědět, co chce. (Vzpomeňte si, jak strašné je, když žena neví, co
chce, a nedá pokoj, dokud to nedostane.
· Pro vás se učí
komunikovat. (Vzpomeňte si, jak strašné je, když žena předpokládá, že vycítíte,
co by si přála.)
· Pro vás se učí
chválit a dát vám šanci být mužem s velkým M. (Vzpomeňte si, jak strašné
je, když žena ví, zná a umí všechno nejlépe.)
· Pro vás se učí
být nejlepší milenkou. (Vzpomeňte si, jak strašné je, když ženu nebaví sex.)
· Pro vás se učí
být náročná a hrát si. (Aby si mohla vybrat toho nejlepšího a nepředělávala
vás.)
… OSTATNĚ JEN VY SAMI URČUJETE, ZDA NA JEJÍ POŽADAVKY PŘISTOUPÍTE A ZDA S NÍ BUDETE TUTO PARTNERSKOU HRU HRÁT.
… OSTATNĚ JEN VY SAMI URČUJETE, ZDA NA JEJÍ POŽADAVKY PŘISTOUPÍTE A ZDA S NÍ BUDETE TUTO PARTNERSKOU HRU HRÁT.
I vy si vybíráte ženu. Při vaší volbě rozhoduje atraktivita ženy. vzpomeňte si, jak někde uvnitř sebe hodnotíte: ,,To je kus, kráska, ta je zajímavá, ale…, s tou bych si možná dovedl představit, že budu na pustém ostrově, ale s touhle tedy fakt ani náhodou ne…“. Vaše oči jsou bránou k vašemu srdci, teprve pak přijde chemie zamilovanosti a udeří jako blesk z čistého nebe.
My ženy si vybíráme podle jiných evolučních pravidel.
Musíme si nejprve ověřit, zda jste schopni nás ochránit, podělit se, a dát tak
našim dětem co nejlepší šanci na budoucnost. Podvědomě rychle vnímáme tyto
signály všemi smysly – a je tu láska.
Vy to ale všechno znáte. Chodíte do posiloven,
oblékáte si značkové oblečení, usilovně pracujete, jezdíte auty, zařizujete
bydlení. A proč? Abyste měli větší šanci na sexuální přístup k nám,
krásným ženám, které si umí s vámi hrát.
Vzorec potvory
o
V restauraci
se zahrádkou sedí několik mužů a popíjejí pivo. Po chodníku okolo prochází
mladá žena. Muži to komentují: ,,To je ale kus.“
o
Muži slovem kus
v tomto případě označují mladou, atraktivní ženu, která v nich
vzbuzuje sexuální představy.
o
Zamyslíme-li se
nad slovem KUS, zjistíme, že muži tím myslí nějakou konkrétní (něčím
výjimečnou) ženu z určitého množství žen. Její výjimečnost je dána obsahem
písmen, z nichž je toto slovo složené.
o
KUS totiž
znamená: K – Krásná; U – Úspěšná; S – Sebevědomá = žena vědomá si své krásy a
svých kvalit
o
Říká se, že
krásná žena má snazší cestu k vytyčeným cílům. Okolí má totiž krásu často
spojenou s dobrotou, laskavostí a většinou i dalšími dobrými vlastnostmi.
I v pohádkách jsou přece princezny krásné a dobré, na rozdíl od ošklivých
čarodějnic či zlých královen, které jsou špatné.
o
Krása a dobrota
v našich představách otevírá cestu k mužům – a nejen k nim –
skutečným kráskám. Jejich cesta k úspěchu může být protkána pomocí,
ochotou a shovívavostí, muži pro ně udělají mnohé. Krása a úspěch jsou zároveň
základními kameny sebevědomí ženy.
o
Žena ,,KUS“ touží
být ,,kus“ co nejdéle.
o
Pro udržení
krásy, úspěchu a vysokého sebevědomí musí pracovat sama na sobě. Na to potřebuje čas. Jistá míra sobeckosti je
tedy výsledkem toho, že se z ,,kusu“ rodí potvora.
o
Potvora je tedy
žena Krásná, Úspěšná, Sebevědomá a
zdravě Sobecká. Muži někdy dodávají
ještě Sexy.
Je věk, ve kterém žena
musí být krásná,
aby byla milována. A pak přijde čas,
kdy musí být milována,
aby byla krásná.
/Francoise Saganová/
Transakční analýza mluví o ego stavech a rozděluje je
do tří základních okruhů:
Stav
rodičovský – RODIČ
-
ochraňuje, ví,
pečuje, kárá, nabádá, zakazuje, hlásá pravdy, hodnotí, kritizuje, nese tradici
-
užívaná slova
(dobrý/špatný; má se/nemá se; musíš/nikdy; správně/špatně)
-
hlas (zaujatý,
kritický, uklidňující, chlácholivý)
-
výraz; gesta
(rozevřená náruč, vlídný úsměv, zdvižený prst, zamračená tvář)
-
postoje
(posuzující, pečující, chápající, dávající, autoritářský, moralizující)
-
Rodič obsahuje
chování, myšlenky, pocity a postoje přebírané od dětství od reálných rodičů a
dalších rodičovských figur. Odráží, jak nás v dětství rodiče opatrovali,
jak nám zajišťovali bezpečí a jistotu, ale také jak nás peskovali a jaká
pravidla nám vštěpovali. Přes rodičovské struktury se táhne po generace rodinná
tradice. Rodič má část pečovatelskou a část kritickou. Tyto mají i svůj projev
v neverbálním chování. Zkrátka Rodič přikazuje, řídí, ovládá a vychovává.
Z hlediska rodiče se ,,vykonává mnoho věcí proto, že se to tak zkrátka
dělá“.
Stav dospělý – DOSPĚLÝ
-
pracuje, uzavírá
dohody, myslí, řeší, zařizuje, umí, předvídá na základě znalostí
-
užívaná slova
(jak, co, kde a kdy, praktický, možný, zajímavý, zjistit, dělat, rozvažovat,
rozumný, účelný)
-
hlas (věcný,
klidný)
-
výraz; gesta
(přemýšlivý, bdělý, čilý, vstřícný, otevřený)
-
postoje (přímý,
otevřený, zhodnocující fakta)
-
Dospělý shrnuje
poznávací funkce, logicky uvažuje a vychází z reálného hodnocení situace.
Je to jakýsi pomyslný počítač v nás; věcný, praktický, třídící informace a
neoplývající emocemi. Hlavním úkolem Dospělého je pracovat, korektně jednat,
dělat dohody a odpovědně se rozhodovat.
Stav dětský – DÍTĚ
-
pociťuje, raduje
se, zlobí, trucuje, pláče, bojí se, trpí nejistotou, nemyslí, chce, prožívá,
čaruje
-
užívaná slova
(citoslovce, chci/nechci, nemohu, proč, věřím, cítím, to je divné, bojím se)
-
hlas
(uvolněný/stísněný, výbojný, vzlykavý, mazlivý, žádající)
-
výraz; gesta
(nebržděný, naivní, smutný, spontánní, ztracený, bystrý, poznávající)
-
postoje (udivený,
stěžující, obranný, neukázněný, manipulativní, hravý, tvůrčí)
-
Dítě je hravé,
nenasytně zvědavé, v zásadě optimistické a poznává svět metodou pokus a
omyl. Dítě projevuje intuici, tvořivost, má spontánní pudy a radosti. Dítě má
ve svých rukou mocný dar manipulace. Když se dostáváme do ego stavu Dítěte,
nepokládáme své počínání za nelegitimní, ale za mazané a vedoucí k cíli.
Dítě je však současně velmi kreativní a umí nacházet neobvyklá řešení a nové
cesty. Jeho projev je většinou emotivní a rozvolněný.
Ego stavy
Lidé spolu navazují komunikaci z různých ego
stavů. Teoreticky je možných 18 kombinací ego stavů. Předpokladem komunikace
bez konfliktů je, aby osoba odpovídala z ego stavu, který byl jejím
protějškem osloven. V případě, že se tak nestane, dochází
k nedorozumění, konfliktům a dalším problémům.
Jak vypadají
typické konverzační vzorce:
Ro - Ro (např. rodičovské sdružení)
Ro - Do (rady zkušenějších)
Ro - Dí (pečovatelský/kritický tón)
Do –Do (pracovní pohovor)
Do – Dí (logické poučování)
Dí – Dí (objevující)
Dí – Dí (manipulující)
Zkřížené transakce
Zkřížené transakce můžeme demonstrovat např. na
rodinném konfliktu. Třeba když se muž ptá ženy: ,,Kde mám tu modrou kravatu?“,
jde o otázku Dospělého mířenou na Dospělého. Žena však odpoví: ,,Kdyby sis
uklízel, moc dobře bys věděl, kde tu kravatu máš.“ – tady Rodič mluví na Dítě.
Dochází ke křížení (transakci) a vzniká komunikační problém. S mužem je
jednáno jako s Dítětem, takže velmi pravděpodobně následně i jako
rozzlobené dítě odpoví. Je to proto, že manželovo Dítě je zraněné a on používá
manipulativní dětské jednání. Optimální řešení takového zkřížení je návrat do
polohy Dospělý - Dospělý. ,,Že jsem bordelář, víme dávno, s tím teď nic
neuděláme, nevíš tedy, kde by ta kravata mohla být?“ Chytrá žena, chce-li
předejít konfliktům, komunikuje situaci vždy ze stejné polohy, tzn. že muži
odpoví ,,Ve skříni vlevo dole“ a teprve pak si může postěžovat, protože muž dostane
požadovanou odpověď na úrovní Do – Do a druhou část již většinou nevnímá.
Mnohé transakce jsou předvídatelné a lze je označit za
transakční hry: například tehdy, když se člověk sám stylizuje do role dítěte a
očekává pečující přístup ze strany nejbližšího okolí s cílem získat určité
výhody. Hodnota porozumění a rozpoznání tohoto procesu spočívá v tom, že
jsme schopni analyzovat důvody, proč se někdy komunikace přeruší a že dokážeme
toto pochopení konstruktivně využít.
Tři stavy ega hrají v každodenním životě
důležitou roli. Dohromady představují osobnost každého z nás.
S trochou praxe se můžeme naučit rozlišovat jeden stav od druhého pomocí
použitých slov, tónu hlasu a tělesného jazyka.
Potvora umí manipulovat
Chce-li diamantové náušnice, ví, že na úrovní Dospělý
– Dospělý je pravděpodobně nedostane. Uslyší logické argumenty, které ji od
cíle budou spíše vzdalovat. Potvora tedy změní hlas, uzpůsobí svá gesta a
slova. Například něžně prohlásí: ,,Mám nahá ouška a viď, že by mi v nich
maličký diamantík slušel?“ /Dítě/
Cílem potvory jsou diamantové náušnice, nikoli dělat
z muže hlupáka. Muž se pak sám může rozhodnout, zda na tuto hru přistoupí.
Složky sebevědomí
1.
Jak se fyzicky
vnímáme – ATRAKTIVITA.
2.
Jací jsme/co jsme
dokázali – SCHOPNOSTI.
3.
Jak se vnímáme/jak
se máme rádi – SEBELÁSKA.
Sebevědomí člověka je dáno třemi základními složkami:
atraktivitou, schopnostmi a sebeláskou.
Každý člověk se více méně snaží poznat sám sebe. Někdy
v hloubi duše si myslíme, že jsme dobří, spravedliví, laskaví a tak dále.
Přesto se však v životě setkáváme s neláskou, problémy, závistí a
negativními reakcemi okolí na nás. Někdy se dokonce i my sami bičujeme
požadavky na výkon a následným snižováním svých schopností. Prostě ať děláme,
co děláme, patřičná, očekávaná či zasloužená odměna nepřichází.
A tak o sobě začínáme pochybovat. Myslíme si, že jsme
méně dobré, než jiné ženy z našeho okolí, méně přitažlivé, méně šikovné… A
vlastně proto si ani nezasloužíme, abychom byly spokojené. Svými myšlenkami se
začínáme spíše trestat, v duchu si nadáváme a shazujeme se a děláme to tak
často a tak dlouho, až tomu uvěříme.
Naše tělo reaguje:
·
ztrátou vnitřní
energie (Proč bychom něco dělaly, když to stejně nemá cenu?)
·
ztrátou zájmu o
péči a úpravu (Proč, když stejně nikam nejdu?)
·
ztrátou zájmu o
pěstování tělesné kondice (Proč, když si toho stejně nikdo nevšimne?)
·
ztrátou zájmů
(Proč, když na ně nemám čas?)
Naše tvář je unavená, koutky úst povislé
nespokojeností, naše ramena se choulí k sobě a záda se ohýbají, jako
bychom na svých bedrech nesly problémy celého světa. Stáváme se šedými myškami,
které bojují o přežití, a tento boj je nesmírně unavuje…
Co potřebujeme? Narovnat se, nadechnout se, přerušit
bludný kruh pochybností, znovu nalézt své vlastní Já.
Základní pravidlo
zní:
Čím víc muži
investuje
(lásku, zdroje,
pozornost…),
tím méně
ženu opouští.
Agresivita vs. pasivita
Agresivita ve vztahu vyvolává nepřátelství. Agresivní jednání
jako protipól jednání pasivního vyvolává protiútok nebo další pasivitu. Ani
jedno není žádoucí. Pocit ukřivděnosti při pasivním ústupu ani otevřená
agresivní odpověď nevedou nikdy k vytyčenému cíli a jsou zdrojem
nespokojenosti a hádek. Agresivně jednáte, když druhým upíráte právo na
myšlenky, názory, pocity, potřeby a vynucujete si jejich přijetí.
Pasivně jednáte, když je upíráte sobě a většinou tím sebe
poškozujete. Přijímáte myšlenky, názory, pocity a potřeby druhých a vzdáváte se
vlastních.
·
Oba mechanismy
chování vedou ve vztahu k dlouhodobé nespokojenosti.
·
Ten, kdo se ve
vztahu prosazuje asertivním způsobem, nemanipuluje s partnerem.
·
Agresivní i
pasivní chování jsou druhem obrany. Obranné reakce obvykle používáme
v situacích, kdy cítíme ohrožení a pociťujeme strach. Strach ze ztráty
partnera, ze samoty, z hádek, z…
Pro vaše osobní sebepoznání je dobré znát,
v jakých případech užíváte obranné reakce. Zamyslete se tedy, co je pro
vás zdrojem obav. Často jsou to například situace, kdy si máte říct o to, co
bystě chtěla, máte řešit konfliktní situaci, máte někoho kritizovat nebo
hodnotit, ocenit, pochválit a podobně. Zamyslete se nad příčinami a důsledky
svých obav a pokuste se najít asertivní řešení.
Pocit uspokojení v partnerském vztahu je pak dán
spokojeností v pěti základních stavebních kamenech: ÚCTA, KOMUNIKACE,
TOLERANCE, POROZUMĚNÍ, LÁSKA.
,,Potvora si vybírá muže sama a předstírá odosobněný
sexuální vztah.“
,,Potvora ví, že emoce vzbuzují zase emoce.“
,,Potvora ví, co je Maurerův výběr Grand-restaurant.“
,,Potvora myslí globálně a stravuje se lokálně.“
,,Do restaurace vchází první muž.“
,,Místo volte, pokud je to možné, zády ke stěně. To
umožňuje přehled o dění v restauraci, aniž by byl muž zbytečně rozptylován
svým okolím. Může se pak plně soustředit na vás.“
,,Svou židli lehce nasměrujte mírně mimo střed stolu.
Sedět přímo proti partnerovi připomíná pozici bojovníka a i rozhovor tomu pak
odpovídá. Mírný odklon od této pozice umožní partnerovým očím oddych od pohledu
z očí do očí, navíc je tato pozice i vstřícnější pro plynulý tok hovoru.“
,,Potvora ví, že nejdůležitější je pocit, s nímž
muž ze společné večeře odchází. Muž musí mít pocit, že vám sdělil, co
potřeboval, a že se s vámi cítil dobře. Muž musí mít po setkání
s vámi pocit, že je MUŽ.“
Proč se miluje potvora
1.
Sex posiluje
svalstvo. Je to nejpříjemnější cesta posilování břišních svalů.
2.
Sexem se hubne. Při
sexu spálíme příjemným způsobem 200 kalorií za 20 minut.
3.
Sex zvyšuje
atraktivitu ženy. Silné prokrvení organismu odstraňuje nečistoty na kůži a
vyhlazuje vrásky.
4.
Sex mírní bolest.
Při orgasmu stoupá práh bolesti o 70% tím vnímáme bolest daleko méně.
5.
Sex působí
relaxačně.
6.
Sex způsobuje
dobrou náladu díky vyloučení serotoninu a dopaminu do těla.
7.
Sex působí proti
depresi.
8.
Sex působí proti
kazivosti zubů a poruchám skloviny vlivem většího slinění při líbání.
9.
Sex je prevencí
křečovým žilám a celulitidě.
10.
Sex udržuje srdce
v kondici.
11.
Sex posiluje
imunitní systém.
12.
Sex prodlužuje
věk a zpomaluje stárnutí.
13.
Sex upevňuje
vztah. Oxytocin, který se při orgasmu vylučuje, se také nazývá hormon
vzájemnosti.
Žádné komentáře:
Okomentovat